Pages

Monday 30 July 2018

KEPUTIHAN PUNCA HUBUNGAN SUAMI ISTERI RENGGANG

Bismillah,

Assalamualaikum dan hai semua. Lama tak bersiaran dalam blog ni. Ada yang rindu tak? huhu

Jadi, entri kali ni Anie nak kongsikan dengan semua tentang tajuk yang agak sensitif tapi jika tidak diatasi boleh menimbulkan pelbagai masalah lain. Sedar tak sedar sebenarnya ramai wanita yang mengalami masalah keputihan. Ada juga wanita yang hanya memandang remeh tentang perkara ini.


Sewajarnya, perkara sebegini perlulah diambil serius kerana masalah keputihan ini juga sebenarnya boleh menyebabkan kemandulan dan jika tidak ditangani, ia boleh menjadi lebih kronik, lalu menyebabkan kematian. Selain itu, antara masalah lain yang disebabkan oleh masalah keputihan adalah kehamilan di luar rahim.

Keputihan yang normal biasanya disebabkan oleh perubahan hormon estrogen, yang mana terhasil apabila seseorang wanita menghampiri tarikh haid, lendir yang terhasil akan lebih likat dan putih. Ia berfungsi untuk memelihara bakteria baik di dalam vagina dengan mengekalkan pH dan nutrien yang ada. Keputihan normal biasanya tidak akan menyebabkan kegatalan ataupun kemerahan pada bahagian vagina. Ia juga tidak menyebabkan bau yang tidak menyenangkan.


Masalah keputihan yang berlebihan juga boleh mengundang keluhan daripada para suami kerana bagi para suami ianya boleh menggangu dan mengurangkan kenikmatan hubungan seksual. Selain itu, keputihan yang berlebihan juga menbuatkan bahagian vagina menjadi lembab dan basah berlebihan. Bayangkanlah keadaaan sebegini terjadi pada anda, pasti suami akan hilang selera untuk bersama. Jadi, jika anda tidak atasinya mungkin suami akan menjadikan masalah ini sebagai satu alasan untuk mencari orang ketiga. NO NO NO!

Anie nak cadangkan satu formula yang anda boleh cuba untuk atasi masalah keputihan sebelum ianya menjadi lebih kronik lagi. Kenapa Anie cadangkannya? Jom kita baca sampai habis.

CARA ATASI MASALAH KEPUTIHAN DENGAN MUDAH



ALFALFA COMPLEX

  • Bersifat anti-kulat kerana kaya dengan klorofil.
  • Menstabilkan kandungan asid dalam badan.
  • Membnatu menyelesaikan maslaah faraj yang longgar kerana ia bertindak seolah-olah seperti kacip fatimah.
  • Bertindak sebagai agen detox dalam badan yang membuang angina dan toksin.

GARLIC COMPLEX

  • Kandungan alicin dalam garlic bertindak sebagai antibiotic semulajadi dan anti-kulat yang boleh memusnahkan bakteria penyebab keputihan.
  • Boleh membantu masalah keputihan pada wanita hamil kerana wanita hamil tidak disarankan untuk mengambil alfalfa.
  • Mengurangkan masalah gatal pada faraj.
  • Meningkatkan imun system tubuh.

GLA COMPLEX

  • Mengekang kulat candida daripada merebak dan terus membiak.
  • Mengurangkan inflamasi pada kulit, kegatalan, kulit kering dan kulat.
Bagi anda yang ingin mendapatkan konsultasi percuma cara pemakanan dan nasihat tentang masalah keputihan ini boleh hubungi Anie dengan cara terus klik di sini.

No comments:

Post a Comment