Pages

Monday 17 April 2017

CARA MENCEGAH PENYAKIT JANTUNG

PENYAKIT JANTUNG

sakit jantung 

Penyakit jantung pada dasarnya disebabkan oleh sel-sel jantung yang mati dan mengakibatkan pengaliran darah ke jantung terhenti atau juga disebabkan oleh pembuluh darah yang tersumbat.

PENYEBAB PENYAKIT JANTUNG


 

1. MEROKOK

= Karbon monoksida dan kandungan nikotin di dalam asap rokok dapat mengakibatkan munculnya gumpalan darah serta menyebabkan jantung bekerja dengan lebih cepat daripada biasa sehingga membuatkan jantung terbeban.
= Selain itu, bahan kimia lain yang terkandung dalam asap rokok juga boleh membuatkan dinding arteri jantung menjadi rosak dan sempit.

2. GAYA HIDUP YANG TIDAK SIHAT

= Gaya hidup berkaitan dengan cara pemakanan dan aktiviti-aktiviti harian. Diet sihat adalah pilihan tepat untuk mencegah penyakit jantung. Begitu juga dengan amalan aktiviti harian yang sihat seperti bersenam perlulah dilakukan secara teratur bagi mengelakkan daripada terkena penyakit jantung.

3. BERLEBIHAN KOLESTROL DALAM TUBUH

= Kolestrol jahat (LDL) yang berlebihan sangat berbahaya bagi jantung. Ia sangat mudah melekat pada dinding pembuluh darah sehingga menjadi plak. LDL yang normal dalam darah mestilah kurang atau sama dengan 100 mg/dl.

4. HIPERTENSI

= Seseorang yang mengalami hipertensi atau tekanan darah tinggi akan menjejaskan kesihatan jantung. Hal ini kerana tekanan darah tinggi akan membuatkan jantung bekerja dengan lebih berat daripada biasa.


= Pesakit diabetes memiliki risiko yang lebih tinggi untuk mendapat penyakit jantung kerana penebalan pada dinding pembuluh darah mampu membuatkan aliran darah menjadi lambat.

6. OBESITI

= Lebihan berat badan mampu membuatkan seseorang berpotensi mendapat penyakit tekanan darah tinggi, lebihan kolestrol dan diabetes. Jantung orang yang obesiti ini juga bekerja lebih berat berbanding yang berbadan normal.

7. USIA

= Usia yang semakin lanjut seiring dengan penurunan banyak fungsi tubuh mengakibatkan seseorang berisiko terkena penyakit jantung.

8. KETURUNAN

= Memiliki ahli keluarga yang mempunyai penyakit jantung juga lebih berisiko untuk mendapat penyakit jantung.


CARA HINDARI PENYAKIT JANTUNG


cara hindari penyakit jantung 

  • Memperkuat dan meningkatkan keupayaan otot-otot jantung serta mengurangkan bebanan jantung.
  • Menambah penerokaan pembuluh-pembuluh darah dan seterusnya meningkatkan kemasukan oksigen ke dalam otot-otot jantung.
  • Meningkatkan paras kolestrol pelindung penyakit yang dikenali sebagai kolestrol berketumpatan tinggi ataupun kolestrol baik (HDL).
  • Membantu mengawal berat badan dengan membakar kalori yang berlebihan.
  • Mengurangkan tekanan darah bagi mereka yang mempunyai tekanan darah tinggi.
  • Mengurangkan ketegangan yang disebabkan oleh tekanan perasaan.

CARA VIVIX BERTINDAK KE ATAS PESAKIT JANTUNG


ubat sakit jantung 

Vivix mengandungi resveratrol. Resveratrol didapati boleh membawa kesan untuk perlindungan jantung antaranya ialah :

1. MEMBANTU MENINGKATKAN KOLESTROL BERKEPADATAN TINGGI (HDL).

Peningkatan paras kolestrol berkepadatan tinggi (HDL) atau kolestrol baik mampu melindungi diri kita daripada serangan penyakit jantung.

2. MEMBANTU MENCEGAH KOLESTROL BERKEPADATAN RENDAH (LDL).

Mencegah kolestrol berkepadatan rendah (LDL) atau kolestrol jahat daripada dioksida oleh radikal bebas. Ini kerana LDL yang dioksidakan itulah yang akan membentuk plak-plak pada salur darah yang menyebabkan aterosklerosis ataupun pengerasan dan penebalan arteri-arteri.

3. MENCEGAH PENGGUMPALAN PLATLET.

Resveratrol bertindak mencegah sel-sel darah melekat antara satu sama lain yang seterusnya akan membentuk gumpalan. Gumpalan ini akan menyumbatkan saluran kecil pada jantung dan seterusnya akan menyebabkan berlakunya serangan penyakit jantung. Selain itu, gumpalan ini tersekat pada saluran-saluran dalam otak, ia akan mengakibatkan serangan angin ahmar (strok).

4. MEMBANTU MENINGKATKAN PENGALIRAN DARAH.

Kandungan vivix menggalakkan vasodilatasi dengan meningkatkan pengeluaran Nitrik Oksida yang membolehkan salur darah mengendur dan meningkatkan pengaliran darah.

TESTIMONI VIVIX


testimoni vivix untuk pesakit jantung 

testimoni vivix untuk pesakit jantung 

Mari dapatkan pek berkembar VIVIX untuk lebih jimat!!!

 

Sila hubungi SID anie,

No comments:

Post a Comment